torsdag 9. juni 2011

blomster og biler


Supermannen er forelsket. Han (vi) har kjøpt ny (brukt) bil. Det ser ut til at det kribler litt i kroppen hans når han spør: "Kan vi ta en biltur??" Og joda, jeg er fornøyd med bilen jeg også. Og takboksen. For takboksen er jo bare en historie for seg selv. Den er nemlig HELT perfekt. Akkurat passe lang og passe høy og passe romslig. Jeg smiler. Og ser at vi utfyller hverandre ganske fint.

Det jeg ikke smiler like mye over, er at betegnelsen raka fant passer bedre enn noen sinne. Det er der blomstene kommer inn. For jeg er veldig glad i å kjøpe ferske blomster når det blir helg. Men nå ser det ut til at vi må skru på sparekranen en liten stund... Og da har noen sagt at blomster ikke er livsnødvendig. Jeg vet ikke riktig om jeg er enig.

Men: det gir meg i alle fall god mulighet til å glede meg over nelliken som står like fin på sin tredje uke. I tillegg har moder jord også en del å tilby i disse dager. Tror jeg må ut og plukke meg litt "frittvoksende" så snart det verste regnet er over. Har  allerede sett meg ut noen plasser hvor lupinene er i full blomst. Vakkert!

Ønsker dere alle en flott torsdag!
Takk til alle som stemmer på supersnella inne hos NiB. Og takk for fine ord i den sammenheng. Dere er så gode!!

Klemklem

10 kommentarer:

  1. Grattis med ny bil! :) Det er godt det finnes mye fine blomster ute nå, for blomster må man jo ha. Her pøser regnet ned også. Ikke mye sommerfølelse nå nei...

    Ha en fin dag - og kos deg med tanken på at det er så mange som liker bloggen din og som stemmer på deg. Velfortjent!

    SvarSlett
  2. For meg er frittvoksende blomster ren luksus - har ikke sett så mye til det midt i gryta i Oslo! Så nå koser jeg med å ha markblomster på bordet hver dag:) Og jammen er det mere der det kom fra...;)
    Raka fant ja...ikke gøy. Men med mann, barn og superfin blogg kan du vel regne deg som ganske så RIK allikevel...? :)

    Ha en strålende dag videre (selv om det er regn!)

    Klem Sissel

    SvarSlett
  3. Takboks er jo så kjekt, står på vår innkjøpsliste. Skjønner ikke helt hvordan vi skal få med oss alt på ferie uten.....

    Hmm, raka fant høres kjent ut! Synes det oppsummerer denne våren ganske bra :) med tomme sparekontoer etter innflytting i nytt hus og alt av innkjøp det bringer med seg og x-antall verkstedregninger osv er nok raka fant et passende ord. Men snart kommer bedre tider med feriepenge og skattepenger! Så får vi se hvor lenge de varer ;)

    Elsker også friske blomster på bordet, men man blir jammen kreativ etterhvert! F.eks så kan billige Rema 1000 buketter deles og blandes med kvister og blomster fra naturen. Fint å blande "ville" og "tamme" blomster synes jeg :)

    Denne helgen tror jeg det blir syrin på bordet:)

    Ha en god helg Jenny!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med ny bil... og takboks, det har vi også. Det er utrolig kjekt når man er på tur, og har unger ikke minst.
    Søtt bilde også....

    KLem til deg snuppa! :)

    SvarSlett
  5. Grattis med ny bil :D
    finnes mange frittvoksende biler også :D
    ønsker deg en fin kveld
    /myr

    SvarSlett
  6. Gratulerer med ny bil=)
    ...dere må kutte ned på noe annet enn blomster:D
    kjempefin blogg foresten, jeg er inspirert!

    SvarSlett
  7. Uff, det må da være noe annet å kutte ned på? Men ellers er lupiner en fullgod erstatning for kjøpeblomster!!
    Gratulerer så mye med wildcard. Det syns jeg var vel fortjent. Koser meg med bloggen din, selv om jeg er dårlig til å legge igjen spor:-)
    Klem, Elin

    SvarSlett
  8. Gratulerer med ny bil, og ikke minst ny takboks.;)

    Skjønner godt du vil ha friske blomster til helgen. Synes selv noen nye blomstre frisker opp hele leiligheten.

    Du har fått min stemme NiB. Lykke til!!:)

    Klem fra Vibeke

    SvarSlett
  9. Härligt med ny bil! Och takbox... då blir det många långa semesterar alltså. :-)

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...