mandag 2. mai 2011

finnerlykke og vinnerlykke




I helga har jeg vært loppelat. Og det passet særdeles dårlig - det var jo loppemarked i bygda! Det betyr likevel ikke at jeg har ligget på latsiden. Sulten på å få satt ut utemøblene var det beising av terrassen som ble prioritert

Men søndag dro hele familien innom loppisen en snartur. "Bare rot" gikk Noah Leander rundt og sa. Han hadde nok lært det fra en viss supermann. Det var ikke så langt fra sannheten - det er jo sånn det pleier å være når loppemarkeder snart er ved veis ende. Men jeg fikk med meg tre søte skatter likevel. 

Vasen er en Thomas Bavaria-vase, og dermed belagt med EKTE gull. Jeg synes den var så fin og sommerlig i fargene at jeg ikke kunne gå fra den. 

Skålene er PERFEKTE til nyrørt syltetøy, og lørdagsgodter. Disse hadde vi hjemme når jeg var liten, så de brakte så mye nostalgi at når de var i en så ypperlig stand, så måtte de bare få bli med. Fiiine.


I tillegg, så var jeg så heldig å vinne i Ida-Interiørdrops sin give-away rett før påske. Søte Ida sendte meg disse vakre stoffene. De lå så fint og ventet på meg da jeg kom hjem fra ferie. Herlige stoffer - det øverste er helt hjertebank! Tusen takk fine Ida!

Ønsker dere alle en herlig Mai-uke!
(herlighet - mai alt!)

12 kommentarer:

  1. oi,i,oi! Så fin vase! Ha god og deilig førsommerdag:) klæm

    SvarSlett
  2. så heldig! jeg samler på disse skålene, så akkurat dem kunne jeg gjerne ha tenkt meg ;)
    husker de også fra min barndom, da bestemor hadde syltetøy i sin. men jeg vil ha mange, så jeg kan bruke dem til desertskåler :)

    SvarSlett
  3. Fine funn og heldig vinnar må eg sei! :-)
    Ja tenk at det allerede e mai.....

    SvarSlett
  4. Oj, så fin vase! :-) Og nydelige bilder! Skålene passer jo perfekt til syltetøy. Grattis med gevinst også. :-)

    Ha en fin maidag videre.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  5. Ah - sånne skåler hadde mammaen min også - nostalgi! Jeg ELSKER vasen, minner meg om noen mormor hadde. Og så gøy å vinne giveaway da! Gratulerer.

    God vårdag til deg!

    SvarSlett
  6. Så fin vase, og så gull'a gitt ;) Det viser jo at ein kan faktisk finne litt mellom alt "rotet".
    Slik skål hadde vi også då eg var lita, lurar faktisk på om ikkje den lever i beste velgåande framleis. Nostalgi og gode minner om rørte jordbær!

    Ha ein finfin maidag, du vakre!
    Klem Cam

    SvarSlett
  7. å vilka fina skålar!
    får mig att tänka på sommar...

    SvarSlett
  8. Fine skåler og vase :) Og mange søte stoffer du fikk av Ida .Jeg var også på en liten loppis på søndag som snarest, vet du ? Jeg fant INGEN ting !
    Det er historisk. Det er godt å være ute og pusle i hagen , når det er fint vær ;)
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  9. Underbar liten vas, en sådan där som är så lätt att missa bland alla andra grejer på en loppis.

    SvarSlett
  10. Hei snupp! :)

    Så fin en vase, den likte jeg kjempegodt - så heldig du har vært! :)
    Så bra at du likte stoffene, perfekt.. og så koselig at du linket til siden min.. Snille ord fra deg!

    Ha en fin kveld, vennen!
    Klem

    SvarSlett
  11. Så fine ting! Likte spes. godt de søte skålene :)

    SvarSlett
  12. Så søt vase! Og grattis med fin premie!

    Øredobbene kom i posten i dag. Så fint pakket inn at jeg nesten ikke hadde lyst til å ødelegge papiret. :) Og øredobbene var supre! Nå skal jeg sprade rundt og skinne! :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...