torsdag 5. mai 2011

Et festbord og en splittet personlighet





Jeg benyttet muligheten når gode venner stakk innom på middag: Et sommerlig festbord, og dermed mitt bidrag i månedens NIB-utfordring. Trenger du inspirasjon når det kommer til festbord, så har du et helt leksikon her.

Og så til den splittede personligheten. For i det ene øyeblikket eeeelsker jeg det romantiske, blonder og pastell. I neste øyeblikk sverger jeg til retro mønstre og spreke farger. Ja takk, begge deler sier jeg. Blir nok aldri kvitt min lille schizofreni. Dagens bord havner i førstnevnte kategori. Snakk om pastellfest!


Duk: Kid
Servietter: Brettet i hjertemønster, oppskrift fra Prydelig
Servise: Jasper Conran fra Wedgewood
Glass: Line fra Kosta Boda
Bestikk: Ramona fra Hardangerbestikk
Vaser: Nye fra Kremmerhuset og gamle opalinvaser.


I morgen kommer foreldrene mine på helgebesøk. Mannen er i England på guttetur og skal se fotballkamp. Da er det stas for meg og ungene å få besøk. Dessuten har med seg de herligste ting i bilen sin. Noe jeg hintet om allerede i dette innlegget. It rocks. For å si det på den måten. *smil*

------------
Og dere: Takk for enorm tilbakemelding på kjolen. Den var ikke dyr engang ;) Den er av merket VILA; kjøpt hos FreeQuent på Ski storsenter.



27 kommentarer:

  1. FOR et bord! Nydelig sier jeg bare...
    Takk for kjempeide til serviettbretting!
    Du, må bare si til det kjedsommelige...
    du tar f a n t a s t i s k e bilder!
    Er du fotograf, eller? Seriøst...

    Kjenner meg veldig igjen i den splittede personligheten...jeg er også litt sånn...ja, takk begge deler ;)

    SvarSlett
  2. Åh! Jeg har også litt splittet personlighet! Føler jeg er mer mot moderne/retro med fargeklatter nå, og håper jeg blir der en stund! Nydelig bord!

    SvarSlett
  3. Løøøvely! Herlig og friskt sommer-romantisk!

    SvarSlett
  4. Herlig sommer bord, nydelige bilder du tar:).
    splittet personlighet her også, hi hi,
    liker både pastellfarger og knallfarger,
    både retro og det moderne, ja ja kjekt med litt av hvert;).
    Natti;)
    Klem

    SvarSlett
  5. Vakker pastell-fest sier nå jeg!!:)
    Kjenner meg igjen i den splittede personlighets-greia!! Sitter her å lurer på hvordan jeg evt skal dekke på mitt bidrag, og slites mellom nettopp de to kategoriene... Kanskje det blir en miks..?
    Bordet ditt var iallefall nydelig!!!
    Klem:)

    SvarSlett
  6. Kjempe fint festbord! Fikk lyst til å gå i sommerkjole:o) Kjenner meg godt igjen i den splittede personligheten.Når folk spørr meg hvilken stil jeg har hjemme, bruker jeg å svare: "tja, schizofren!" Men stilen er uansett MIN og det er det viktigste!

    Kram

    SvarSlett
  7. For et nydelig bord!

    Jeg føler meg litt splittet når det gjelder interiør jeg også. Jeg elsker den stramme, moderne nordiske stilen, men så var det alle disse retrotingene da... Men jeg tenker at så lenge jeg balanserer det greit og ikke lesser på for mye dilldall, så får det være sånn. Min stil. :)

    SvarSlett
  8. Litt Ole Brumm er det vel lov å være?? Uansett var dette et VAKKERT bidrag til NiB utfordringen! Ønsker deg lykke til!

    Ha en fin dag, klem kjersti

    SvarSlett
  9. Så UTROLIG VAKKERT, Jenny!! Helt forelsket jeg! Skulle gjerne spist kaker sammen med deg der:-)

    Hehe, du er for øvrig ikke den eneste schizofrene, så tror du kan ta det helt med ro;-)

    Ha en deilig helg, snuppa, KOS deg!

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  10. Nydelig dekket festbord, perfekt nå som sommeren nærmer seg!
    Splittet personlighet ja, haha, kjenner til den.
    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  11. Vakkert festbord!!! Synes forresten det er en veldig god kombinasjon med retro og romantisk stil! Korfor ikkje velge det beste fra to sider??:) Ser ingen problemer med det, nei... Det er jo det som gir personlighet!!!

    SvarSlett
  12. Helt fantastiska bilder! Jag blir stum av beundran!! :-)

    Aptyget hos mig är köpt på Ohlsson tyger. Vet inte om den affären finns i Norge, men dom har en webshop. Här hittar du aptyget i alla olika färger:
    http://www.ohlssonstyger.se/TriggerShop/Sortiment/Mode/Mjuka_tyger__77.aspx
    Kolla om det går att beställa till Norge.

    Önskar dig en härlig fredag! Kram

    SvarSlett
  13. Det var et nydelig dekket bord! :) Ha ei god helg Supersnella og co! klæm:)

    SvarSlett
  14. VAKKERT!!
    For et delikat bord i sarte farger.. Kjempe lekkert var det!

    Ønsker deg og dine en riktig fin dag
    og tvi tvi inne hos nib :)

    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  15. Hei! Synes bordet ditt var helt perfekt=) Herlige detaljer og pasteller, nydelig! Heia deg i utfordringen. Nå har jeg lagt meg til som følger også, trodde jeg hadde gjort det for lenge siden.. God helg=)

    SvarSlett
  16. Så vakkert, herlige pasteller!! ,)
    Ønsker masse lykke til!! ,)
    Klem Anki

    SvarSlett
  17. vakkert!

    er også en "splittet sjel",
    litt sånn blanda drops :)

    finfin helg til deg og lykke til
    i utfordringen,
    vibeke

    SvarSlett
  18. Det så ut som et godt utgangspunkt for koselig samtaler :)

    SvarSlett
  19. Aldeles nyyyydelig!*smile*
    ...aner en mulig finaleplass?*blunkesmil*

    Ønsker deg og dine en super duper helg!*smile*
    Klem fra meg

    SvarSlett
  20. Nydelig dekket festbord - vakkert!
    Ønsker deg masse lykke til i utfordringen :)
    Og god helg!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  21. Jeg er ikke så veldig romantisk av meg, men dette bordet var bare helt nydelig! Så flink du er! =)
    Ha ei fantastisk helg i godt selskap!
    Klem Carina

    SvarSlett
  22. For et aldeles nydelig bord!!!!
    Som en lys, varm, frisk sommerdag!
    Aner en finalist her :) Lykke til!
    Klem

    SvarSlett
  23. Kjempefint!! Eg e ikkje god på borddekking, så konkurransen får klara seg uten meg :-P

    Litt splitta eg og kjenne eg... Kunne tenkt meg å kombinera litt, men tror grafisk, svart/kvit og litt farge klare seg best uten for mye pasteller i midten :-)

    Fin helg te deg!

    SvarSlett
  24. Nydelig! De flaskene der er så dekorative!
    Lykke til i utfordringen og god helg:)

    SvarSlett
  25. Nydelig, nydelig! Elsker hjertene og blomstene..

    SvarSlett
  26. Fantastisk! Dette er verdt en nominasjon spør du meg!

    God søndag!
    Klem fra Ellen Louise:)

    SvarSlett
  27. Hei! Tusen takk for en veldig koselig kommentar inne hos meg.

    jeg DIGGER bordet ditt. Sarte fine farger, nydelig duk og hvordan du har stilt opp blomstene...

    Tror du kommer veldig langt. En av mine favorittbord.

    Om de fortsatt har den duken på Kid, så må jeg ha den. Superfin!

    Carinaklem

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...