tirsdag 23. november 2010

se min kjole


I likhet med hylla på kjøkkenet, så er også dåpskjolen som brukes i familien et klenodium som har sine røtter fra Oppdal og slekten på morssiden i min familie. En nydelig lang kjole i florlett stoff og med vakre blonder. Akkurat passe enkel og akkurat passe pen. Nydelig til både små guttebebiser og jentebebiser. Jeg har ikke tall på hvor mange som har blitt døpt i denne. Men det er mange. 


Veldig koselig med en slik kjole som går igjen. Og ekstra koselig er det at min søster Monica (ja, håndarbeidsgeniet) har heklet den skjønne sløyfen som skal knyttes rundt magen. Den heklet hun først til sin eldste datter, og så har vi fått låne i etterkant. På sløyfen står det "La de små barn komme til meg, for Guds rike hører dem til". Jesu ord til sine disipler, og en påminnelse til oss i dag om at alle er velkommen hos Ham. Store som små.


2 kommentarer:

  1. Å, den var nydeleg, og så fantastisk bra laga det med tekst på! Fint, og viktig å hugse på.

    Mamma sydde ein dåpskjole då ho var 17 år (!!) og den har mine søsken og eg døypt oss i, og det skal vesle tass i magen òg. Ekstra stas med slikt som går igjen i familien!
    Ha ein trivelig tirsdag, snälla!

    SvarSlett
  2. Oi, supermamma du har da, cam! Så artig :) Ja, det er kjekt med en dåpskjole som bærer historie med seg. Og dåpsdagen er en flott dag å glede seg til. Tiden går fort nå fremover - snart er lille tassen her :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...