fredag 10. desember 2010

en liten håndstrekning

I bibelen står det om fuglene under himmelen. De sår ikke, de høster ikke, og de samler ikke i hus. Men den Far vi har i himmelen, gir dem føde likevel. 


Jeg tviler ikke på ordene, men velger å gi Gud en liten håndstrekning. Og så gjør det jo ingenting at julenek er fint å se på - og at det er koselig å få besøk av småfuglene utenfor kjøkkenvinduet.


Foruten juleneket, er inngangspartiet ganske nakent. Lyngen som stod der blåste bort en dag i november. Og de fine lyktene begynte å ruste, så jeg tok de inn i varmen igjen. Nå har jeg lyst å ha et lite juletre eller en busk med lys på. I tillegg har jeg tenkt å henge opp en julekrans. Men mannen nekter å spikre i den nye døra.. Hva gjør dere andre? Spiker i døra, eller har dere andre fiffige tips? Kan jo henge den ved siden av døra.. der får jeg spikre så mye jeg vil ;)

God fredag! Jeg gleder meg til helg! (jada, jeg er hjemme hele uka jeg - men mannen jobber overtid deluxe. Så helg er fint det!)

3 kommentarer:

  1. Husker at det var fast tradisjon hvert år at pappa hadde spart havre fra åkeren og juleneket ble hengt opp rett før jul. Jeg vil også ha fuglenek. I alle fall et lite fuglebrett. Men truru det er lov i P100? Neida. Men, som så mange andre ting; neste år... :) KLEMzs

    SvarSlett
  2. har samme "problemet". sikkert en sammensvergelse at menn ikke til hamre spiker inn i nye ytterdører. dermed henger kransen min ved siden av døren. tror det skal ligge et bilde av døren på bloggen fra ca 5.desember :)

    SvarSlett
  3. Åshild: Så koselig med eget julenek! Kanskje du kan få nek direkte fra åkeren til neste jul? :) Mye å glede seg til på nyåret skjønner jeg! (og mongo-p-100) Jeg ønsker meg forsåvidt et frittstående fuglehus som jeg har lyst å plassere på en stolpe midt på plenen. Vi får se ;)

    Mona-K: Ja, hva er det der? Synes det er så koselig med krans på døren.. så vi får se om jeg klarer å overtale han til slutt ;)

    klemm

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...