torsdag 23. desember 2010

pakkepakke, bakebake

...og så blir det jammen meg jul i år også!


I dag har to nye sorter kommet i boks. Risboller (oppskrift hos Dronning Maud), og marengser som får de forrige marengsene til å virke so last year. Det er venninnen min Maria som har finpusset på oppskriften. Et bakegeni fra Løren. 

Og oppskriften lyder som så: pisk 2 eggehviter helt stive. Tilsett 1,5ts vaniljesukker og 125 gram sukker litt etter litt. Tilslutt vender du inn 125 gram hakket kokesjokolade(evt blanding av forskjellige typer sjokolade, jeg brukte litt walters mandler og kokosjokolade blandet.) og 125 gram hakkede mandler. Stekes på 170 grader varmluft i 15 min.

Her i huset skal vi nyte lillejulaften. Pepperkakehus skal bygges, pinnekjøttmiddag fortæres og vi gleder oss til masse innekos. Og kanskje en aketur eller to.


Riktig god lillejulaften til deg også! Og husk, vil du være med på lotteriet er dagen i dag siste frist.. I morgen tidlig trekker jeg en vinner! :)

2 kommentarer:

  1. Høyres ut som ein god plan :) Eg vil ynskje deg og dine ei velsigna jolehelg frå oss her inne i Modalen og takke for kjekke kommentar på bloggen min i året som gjekk!

    Klem!

    SvarSlett
  2. Men du da... Tusen takk... Bakegeni. Den skal jeg ta med meg inn i 30-åra. Så selv om jeg bare kan se langt etter å få et så flott hjem som deg, så kan jeg i alle fall bake;-)

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...