mandag 20. desember 2010

som julekvelden på kjerringa

I dag tok vi inn juletreet som supermannen og Noah Leander hadde vært og plukket ut på lørdag. Vi klarte ikke vente mer. Og plutselig er det jul i stua!


Noah fikk være med og pynte litt. Men det er ikke så lett for små barnehender.. En kule gikk i gulvet og i tusen knas. Heldigvis var det en billig cupcake-kule fra søstrene grene, og ikke noe gammelt arvegods ;)

For øverst i treet henger noen små skatter. Julepynt som stammer fra Oppdal (nok en gang..) og mammas slekt. Pynt som har levd i tiår, og som jeg håper skal få følge oss i årene med juletrepynting. Det er fint med pynt som har litt historie


Men ny pynt må også til. I år er første året med juletre for vår del. Og det er stas. Nå lukter det jul!

I posten i dag fikk jeg en julehilsen fra mamma. Det var noe aldeles nydelig som lå i pakken. Men jeg vil vente på dagslyset for å ta bilde av det. Ha en fin desemberkveld! Nå skal jeg pynte videre! *j u l e l y k k e*

4 kommentarer:

  1. Jeg dro jo inn kvistpjusktreet allerede flere uker før jul, så jeg synes at 20. desember er passe tid :) Den englekula var nydelig. Så bra du bruker pynten, selv om du er redd for den!

    SvarSlett
  2. oppdal ja:) mormor kommer fra en gård der.

    Ja, åshild, 20. desember er kanskje ikke så dumt - må jo rekke å nye jula litt før den skal på hue ut døra. Og pynten må brukes.. for galt at den skal ligge i esker ;) Så får vi bare ta støyten om noe skulle gå i knas. Men som sagt. Høyt i treet, høyt i treet! :)

    SvarSlett
  3. Kjekt med gammel julepynt og pynt med en historie bar. Mamma til Supersnella har kjøpt noe lite hver jul og da er det greit å gi bort noe av det gamle. Noe av julepynten kommer fra Ekra, på Vognill. Supersnella sin oldemor er derfra. mamma

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...