onsdag 13. april 2011

lykkesmed


Ja. Jeg er min egen lykkesmed. 

Mannen og jeg diskuterte litt her om dagen; hvorvidt man kan styre sin egen lykke. Og vi var temmelig enige. Vi tror begge at vår innstilling til dagen og livet kan påvirke vår følelse av lykke. Om man bestemmer seg for å prøve å glede seg over de små ting, ikke stresse med barna - men heller ta seg tid, være lekne og positive. Ja, da smiler livet tilbake! 

Når det er sagt,glemmer jeg det innimellom. Jeg blir stresset og kjefter. Og selvfølgelig skjer det ting som er utenfor vår kontroll, ting som påvirker livet i negativ retning. Det har vi jo alle smertefullt erfart. 

Men i bunn og grunn tror jeg det ligger noe klokt i denne tanken om å være en lykkesmed. Og det lille kortet fra studio Mela henger over kjøkkenbenken til påminnelse. Bestem over din egen dag. Ta ansvar. Gi noen en klem. Et smil. Skap glede rundt deg!

Jeg ønsker deg en glad dag! 
*smil*

12 kommentarer:

  1. Veldig veldig sant, snuppa! Helt enig med deg:-)
    Jeg holder på med en grad i ledelse nå, der denne tenkningen er sentral også med tanke på arbeidslivet. Jeg har alltid hatt denne holdningen selv, og blir GLAD av å finne den dokumentert forskningsmessig også, enten det gjelder jobb, sykdom osv.

    *Smil til deg fra meg*

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  2. Ja, tankens makt er nok sterk...og hvis man er bevisst den i hverdagen hjelper det mye. Det er så altfor lett å bli fanget av småbarnslivets mas og tjas...Det er ikke dermed sagt at ungene aldri skal få høre det når de tråkker utfor ;)

    Fin kveill i sola...Klæm

    SvarSlett
  3. Så sant, så sant! Man tenker ofte ikke over det i hverdagens tjas og mas - men man styrer jo i stor grad hvordan man har det og hvilken innstilling man vi ha til små og store utfordringer man møter!

    Jeg om mannen har også snakket endel om det der - å være proaktiv og ta kontroll over sitt eget liv.

    Act - or be acted upon... Dersom man ikke selv velger hva man vil, er det garantert noen andre som gjør det! :)

    SvarSlett
  4. Kloke ord, veldig enig..humøret og tankene man bestemmer seg for å ha i det man går ut ytterdøra om morgenen, kan få styre hele dagen. Så, derfor prøver jeg tenke at i dag blir en fin dag.. Det handler som man sier ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det!
    Ha en fin kveld! :-)

    SvarSlett
  5. Det er jeg riktig så enig i! Tenk hva man kan få ut av livet med den holdninga :D Hurra, ha en fin ukesslutt!

    SvarSlett
  6. Fine ord og fint innlegg - i likhet med de andre innleggene du poster. Har lest meg litt tilbake på bloggen din, og har fått en ny blogg på favorittlisten min :-) Klem

    SvarSlett
  7. mener det var 549 for stolene eller 599.
    Men ifølge betjeningen og importøren så holder stolene seg fine år etter år etter år. Leverandøren hadde hatt sine i 15 år og de var like fine. Galvaniserte tror jeg de er.

    Hun har mange forskjellige farger i butikken både på bord og stoler, men de selges unna ganske fort.

    Bordet ser jeg er billigere på nett i denne butikken: http://cavainterior.no/nettbutikk/index.php?main_page=index&cPath=74

    :)

    SvarSlett
  8. Så sant, det hjelper mye med et smil og positive tanker:-)

    Herlig kaffeboks! Farmor hadde en sånn, og jeg har faktisk ikke sett en sånn på maaange år. Kjekt gjensyn:-)

    SvarSlett
  9. helt enig. slik er det her i hjemmet også. ikke alltid like lett å la overskuddet råde.. herlig at du sier det!
    riktig god helg til deg!

    SvarSlett
  10. Kunne ikke vært mer enig.
    Skal som regel ikke så mye til :)

    Takk for herlig innlegg og påminnelse!

    Klem fra Guro

    SvarSlett
  11. TUSEN takk for omtanken,
    fine Jenny

    DU gjer meg glad! :0)

    satsar på at blogglysta kjem tilbake like plutseleg som den forsvant ;O)

    -klems

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...