onsdag 26. januar 2011

hos storebror


Et lite glimt inn soveromsdøra til storebror. For litt siden viste norges interiørbloggere frem sine barnerom på NiB. Tonnevis av inspirasjon, for å si det sånn! 

Det fine sengeteppet på Noah sin seng, er en vatt-sovepose som jeg og søskenene mine hadde da vi var små. Husker at jeg ELSKET den da, og jeg elsker den fortsatt :) I mellomtiden har tantebarna brukt den, og nå er det Noah Leander sin tur.


Jeg klør i fingrene etter å gjøre litt mer her inne. Kanskje få opp en tapet på en av veggene? Sikler etter flere blå/grønne inne hos Retrovilla... Så mange flotte tapeter! Enn så lenge har vi en fondvegg malt i en isblå farge. Liker fargen veldig godt og kunne egentlig tenke meg å male hele rommet slik.

De skjønne trykkene på veggen er kjøpt hos fryd + design. Den ene plakaten er tallene 1-10 og den andre er alfabetet. Wallstickersen med ugler var noe av det første som kom opp. Noah var veldig fasinert av "koko" da vi flyttet inn, så den passet perfekt. I den sorte rammen er det et bilde som mannen min tegnet da han var liten - en bil selvfølgelig. Så den passer fint her inne den også. 

Bildet med engelen ble laget mens Noah enda var i magen, og har hengt over sengen hans fra dag 1. Trygge gode ord som kommer fra min barndoms favoritt-nattasang. Vimpelen kommer fra geniale Maileg. Sa jeg at jeg ønsker meg Maileg-kaniner? Må bare overbevise Noah om at det er noe å ønske seg til bursdagen ;)


Dukken var min første og dukkesengen like så. Noah koser og steller, gir grøt og bysser i søvn. Godt å se at det går an å leke med andre ting enn biler.

Fin onsdagskveld til deg!

4 kommentarer:

  1. Storebror har et herlig rom!!!
    Flotte farger og flott interiør
    - gode ord og mange minner :)
    nydelig!!

    KLEM Carina

    SvarSlett
  2. Heldige Noah! Jeg har studert de utvalgte Nib-barnerommene, men jeg synes nå dette var like så fint! Nydelig! Herlig blåfarge! Og så koselig at du har tatt vare på minner fra da dere var små!

    fin kveld!

    SvarSlett
  3. Takk for fine ord dere to :) Barnerom er jo det morsomste rommet å innrede!

    klem

    SvarSlett

Så hyggelig at du fant veien inn hit! Jeg setter stor pris på at du har lyst å legge igjen et lite spor etter deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...